Qui som

Un breu resum:

Fundada el 1910 a Barcelona, a partir de la unió de les societats obreres no vinculades als corrents socialdemòcrates, la CNT segueix fidel als principis anarcosindicalistes que la conformen des de sempre, i és l’única hereva a l’Estat espanyol de l’esperit de la Primera Internacional.

La CNT és, ara per ara, l’únic sindicat a l’Estat espanyol totalment independent de directrius polítiques o mercantils, en el qual qui decideix es la totalitat dels treballadors/es afiliats/ades i no un comitè de professionals “sindicalistes”, l’unic que renuncia al finançament de l’Estat i la Patronal per mantenir la seva independència econòmica, i que no delega responsabilitats en mans d’intermediaris a l’hora de negociar o combatre la opressió a l’ambient laboral.

Què fem:

Desenvolupar en els/les treballadors/es l’esperit d’associaciò, practicar el suport mutu i la solidaritat entre els/les treballadors/es, representar, defensar i promocionar els interessos econòmics, socials, professionals i culturals dels/es afiliats/ades, això com programar les acciones necessàries per aconseguir les millores socials i econòmiques tant per als afiliats com per als/les treballadors/res en general.

Qui som:

Els/les afiliats/ades de la CNT, son tots aquells treballadors/es que se senten explotats pels seus patrons, que veuen dia a dia com els seus drets s’ignoren i desaparèixen lentament, mentre una classe privilegiada anuncia sense pudor el creixement dels seus beneficis.

Per ajudar a la consecució dels seus fins, entenent que la creixent globalització de l’economia és un fenòmen que els/les treballadors/es no podem ignorar, la CNT està associada amb altres organitzacions obreres afins d’arreu del món, i ha estat quasi un segle dins l’Associació Internacional dels Treballadors (AIT), hereva de la 1ª Internacional i fundada a Berlín el 1922.

Els treballadors de les drassanes de Puerto Real, els agricultors de Pedrera i comarca, les treballadores de Mercadona, són testimonis i protagonistes de les lluites portades a terme per la CNT durant els darrers 20 anys, i de com la pràctica anarcosindicalista és capaç de portar a bon port les reclamacions dels i les treballadores.

D’altra banda, a la CNT no hi ha líders que marquin les pautes de l’organització, sinò que són totes les treballadores afiliades les què aporten la seva energia i les seves idees per a fer funcional la confederació tots els dies